tirsdag den 25. august 2015

Konge skibet

Da vi holder i Sverige og venter på færgen, opdager jeg pludselig, at der i en anden kø holder en bil med hestetræller og den har en nummerplade, som fortæller mig, at de tilhøre kongehuset, ud over det, holder der også en til to andre biler, som tilhøre kongehuset.
Jeg synes, at det var så fedt, for jeg havde aldrig været så tæt på noget kongelig før, det eneste var da konge skibet havde lagt til i Horsens nogle år forinden, samt Marselisborg slot ved Århus, så jeg synes, at det var spænende.
Jeg fortalte min mor det, som også skulle over og se, da vi ikke kunne se det fra bilen, for der var nogle skuer i vejen.
Så tænkte vi ikke mere over det, for nogle dage senere, da vi kom kørende, så kom der en politibetjent på motorcykel og vil have os ind til siden, bagefter ham kom der så en kronebil, jeg åbnet øjne meget, da jeg så at det var Dronningen der sad der inde og snakkede med en, det var så vildt synes jeg, vi vidste ikke, at hun var på Bornholm.
Da vi så senere kom tilbage til hytten, tænde vi for tv'et, hvor der blev nævnt i nyhederne at Dronningen var på Bornholm, så da vi hørte det, så spiste vi færdig, og skynde os til Rønne, så vi fik set skibet sejle var land igen.
Det var noget af en oplevelse, spichelt når man ikke regner med at oplevet det på så tæt hold...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar