tirsdag den 18. august 2015

Yding Skovhøj, Ejer Bavnehøj og Himmelbjerget

Var i slutningen af Juli måned oppe på Yding skovhøj, hvor der er de her sted, da jeg var der oppe, nåede jeg lige kort at læse om at de var blevet langt der i en eller anden forbindelse, som jeg ikke kan huske.
Men jeg synes, at det er skønt hvordan man gør noget ud af et sted, som mange måske ikke tænker spichelt meget over.
Jeg har igennem tiden hørt så mange kalde Himmelbjerget for Danmarks højeste punkt, hvor jeg bare stå og tænker på, hvem der dog har fortalt dem det, men jeg gider ikke en gang at rette dem, for de har da lov til at være til grin, hvis de vil det.
For Danmarks højeste punkt er Møllehøj, som ligger ved Ejer Bavnehøj, de to deler en første plads og Danmarks højeste punkt, Yding er så på en anden plads, så kan jeg ikke lade være med at trække på smile bundet, når der er nogle som kalde Himmelbjerget for Danmarks højeste punkt, når det ikke er det.
Jeg vil da til en hver tid vælge både Yding og Ejer Bavnehøj frem for Himmelbjerget, jeg vil da gerne op på Himmelbjerget, men der er så meget skønt natur omkring Yding og Ejer Bavnehøj, plus at ved Outsted kirke ligger min farmor begravet, hun boede lige på bakken af Ejer Bavnehøj.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar